אולי לא שמתם לב, אבל נכון לתחילת שנת 2017 יש כבר מעל 10 חברות ברחבי העולם המייצרות ומשווקות סקייטבורד חשמלי מסוגים שונים ומגוונים. בנוסף, יש לא מעט פרויקטים באתרי גיוס ההמונים כגון קיקסטארטר עם רעיונות מבטיחים לסקייטבורד חשמלי איכותי במחיר שפוי. אין ספק שההתקדמות הטכנולוגית בשנים האחרונות הגיעה גם לתחום המרתק של הסקייטבורד החשמלי, טוב זה לא סקייטבורד מרחף כמו בסרט “בחזרה לעתיד” אבל זה הכי קרוב שאפשר כרגע.
אז הנה לפניכם רשימת החברות שמיצרות סקייטבורד החשמלי הכי שווים שיש כרגע בשוק העולמי (תכל’ס רובם בכלל לונגבורד חשמלי, אבל היי, מה זה בעצם משנה) רוח הסקייטבורד המקורית של חדשנות ויזמות נמצאת פה במיטבה!
בכל שנה מוקמות עוד חברות או מייזמים ופרוייקטים שטוענים שהם הם המציאו סקייטבורד חשמלי אידיאלי, ככה שבשנה הבאה אנו מבטיחים שימשיך להיות מעניין וממש בקרוב גם בארץ תתחילו לראות סקייטרים טסים במהירות על סקייטבורד חשמלי. אספנו עבורכם את 10 הסקייטבורדים (לונגבורד תכל’ס) החשמליים הטובים והמבטיחים ביותר לשנת 2017. מה שבאמת מעניין לראות הוא כיצד כל חברה לוקחת את הקונספט והגישה למקום חדשני אחר ככה שהסקייטבורד החשמלי של כל אחת מהן מקורי ושונה מהאחר. איש חכם אמר לנו פעם, לונגבורד יציל את הסקייטבורד , אז כנראה שלונגבורד חשמלי בכלל יקח את התחום לגבהים חדשים…
Evolve Skateboards • Boosted Boards • Ride Marbel • ZBoards • E-go • STARY BOARD • InBoard • BoltMotion • Big Daddy • Metroboard
(1) Evolve Skateboards אוסטרליה מכה שנית…
אי שם בשנת 2009, ג’ף אנינג (Jeff Anning) גילה לראשונה את הסקייטבורד החשמלי כשיצא לגלוש בחוף המקומי שבגולד קוסט, מזרח אוסטרליה. עוד באותו יום חיפש ג’ף והזמין את הסקייטבורד החשמלי הכי טוב שיכול היה למצוא באינטרנט, הוא התרגש וציפה לחווית גלישה משולבת של סנובורד וגלישת גלים.
אבל מהר מאוד נחת ג’ף לקרקע והבין שהסקייטבורד החשמלי שרכש זה לא מה שציפה לו, חלקי הסקייטבורד, הגלגלים, הקרש והצירים היו גדולים וכבדים מידי ובאיכות לא מספיק טובה. חווית הגלישה היתה בינונית ומטה, ג’ף חקר וגילה שכל החלקים מקורם בציוד רגיל של סקייטבורד כך שהם לא תוכננו לעמוד בעומסים ואתגרים שעל סקייטבורד חשמלי לעמוד בהם.
מנקודה זאת לקח לג’ף 3 שנים לתכנן ולפתח לונגבורד חשמלי איכותי כולל קרש, גלגלים וצירים ייעודיים וכן מנוע וסוללה עם עוצמה טובה אך במשקל סביר, בשנת 2012 יצאו לשוק הדגמים הראשונים והם מיוצרים באוסטרליה.
הדגמים מחולקים ל-3 סדרות: הסדרה הבסיסית כוללת בורד שטח ובורד עירוני (סטריט) כאשר הבורדים (קרשים) עשויים מעת מייפל קנדי ובמבוק . הסדרה השנייה היקרה יותר, עשויה מקרש המיוצר מסיבי פחמן וקוולר וכוללת דגם סטריט ודגם שטח גם כן. הסדרה השלישית היא בשיתוף פעולה עם חברת הקרשים בסטין (Bustin) וכוללת 6 דגמים שונים של סטריט ושטח, כאשר הדגם המיוחד במהדורה מוגבלת הוא 2In1 בורד שמגיע עם 2 סטים של גלגלים, סטריט ושטח כשניתנים להחלפה באופן עצמאי בקלות יחסית.
- מהירות מקסימלית: 38 קמ”ש
- טווח נסיעה לסוללה: 15-40 ק”מ
- משקל: 7.8 – 10.5 ק”ג
- מחיר: החל מ-1099 $
- אתר: evolveskateboards.com
(2) Boosted Boards מתמקדים בטכנולוגיה, הבורדים של Loaded
“אנחנו בונים את הלונגבורדים החשמליים הכי טובים מבחינת עוצמה וניידות” כך מספרים היזמים של Boosted Boards שהוקמה בשנת 2011. החברה מייצרת 3 דגמים של לונגבורדים חשמליים במפרט בסיסי ועד למתקדם (Single, Dual DualPlus), כאשר כל הבורדים (קרשים) בדגמים הם של חברת Loaded ועשויים משילוב איכותי של במבוק ופיברגלס. הגלגלים הם של חברת אורנגוטנג (Orangatang).
יזמי החברה התמחו קודם לכן בתקשורת רדיו ובלוטוס בין מכשירים אלקטרוניים ושמים דגש רב באופן החיבוריות בין הלונגבורד החשמלי ולבין השלט האלחוטי. (יציבות חיבור, צריכת סוללה, התנגשות תדרים וכד’) וכך ניתן להוריד אפליקציה לסמארטפון לתפעל ולשלוט על הלונגבורד בקלות ובנוחות (מהירות, עוצמה, האטה, עצירות וכד’). אבל לא רק זה, המהנדסים הוסיפו גם חיבוריות WIFI כדי לעדכן באופן אוטומטי את התוכנה המובנית שמפעילה את המנוע והסוללה (Over-the-air firmware updates), כך שאתם יכולים להיות בטוחים שהמנוע והסוללה לפחות מבחינת תוכנה יהיו הכי מותאם ויעיל שיש מבחינת ביצועים והספק.
- מהירות מקסימלית: 35.4 קמ”ש
- טווח נסיעה לסוללה: 12.9 ק”מ
- משקל: 6.1-6.8 ק”ג
- מחיר: החל מ-999 $
- אתר: boostedboards.com
(3) Ride Marbel קשה לראות שזה לונגבורד חשמלי
מדובר בפרויקט חדש יחסית שהושק באתר קיקסטארטר במאי 2014, עד כה הזמינו את המוצר (שעדיין לא יצא לשוק) מעל 500 איש בסכום כולל של כ-366,000 $.
היזמים של Marbel מספרים כי מדובר בלונגבורד החשמלי המהיר, הקל והמתקדם ביותר שקיים היום.
כבר במפרט אנו למדים שיש מצב שהחבר’ה צודקים, מדובר על לונגבורד חשמלי במשקל כולל של 4.7 ק”ג בלבד, והמהירות יכולה להגיע עד ל-40 קמ”ש. צריכת הסוללה מרשימה אף היא 25 ק”מ של נסיעה.
במבט ראשון קשה להבין בכלל שמדובר בלונגבורד חשמלי, כי פשוט לא רואים את הסוללה מתחת , הסיבה היא שהסוללה דקה מאוד ומשתלבת לאורך הבורד בתוך מארז חזק מסיבי פחמן.
כנראה שאפליקציה זה חובה היום, וגם פה פיתחו בחברה אפליקציה שמתחברת ויכולה לשלוט על הלוגנבורד כולל מעקב אחרי המסלול (כמו אפליקציות כושר ייעודיות) וכן הגדרות של סגנונות רכיבה בנוסף לתפעול הבסיסי של מהירות, עצירה וכד’.
מועד ההשקה אינו נקבע סופית אולם, באתר החברה מעדכנים שבחודש אוקטובר תצא הודעה לרוכשים לגבי מועד ההשקה.
בינתיים תוכלו גם אתם לשריין את מקומכם ולבצע הזמנה עם תשלום ראשון של 499.99 $ כאשר את היתרה של 800 $ תוכלו להשלים במועד ההשקה, ככה לפחות עשו מעל 500 רוכשים עד כה 😉 .
- מהירות מקסימלית: 40.2 קמ”ש
- טווח נסיעה לסוללה: 25.7 ק”מ
- משקל: 4.7 ק”ג
- מחיר: החל מ-1299 $
- אתר: ridemarbel.com
(4) ZBoards ללחוץ עם הרגל כדי להאיץ או לעצור…
בן וג’ף הקימו את חברת ZBoard בשנת 2012 מתוך אהבה גדולה לספורט האקסטרים והאמונה שהם יכולים לתת אלטרנטיבה לתחבורה עירונית ירוקה. הפרויקט הושק במסגרת אתר קיקסטרטר וזכה ל-425 הזמנות בסכום כולל של 278,767 $. הסכום אפשר לבן וג’ף להקים את החברה ולהמשיך לפתח ולייצר את הלונגבורד החשמלי שהגו במוחם.
הדגם הראשון שהושק נקרא (איך לא…) ZBoard ובמשך השנים ריכז צוות הפיתוח פידבקים והצעות לשיפור וייעול שהגיעו מהלקוחות. התוצאה היא לונגבורד חשמלי חדש ומשופר, דגם 2 ZBoard שלטענת החברה עושה קפיצת מדרגה משמעותית. אגב, אם חיפשתם פה שלט אלחוטי ולא מצאתם, זה בגלל שהשליטה בלונגבורד היא באמצעות רפידות לחץ על גבי הבורד, נשענים קדימה ולוחצים על הרפידה הקדמית וכך מתקדמים וצוברים מהירות. כך גם לגבי העצירה או האטה, נשענים אחורנית תוך כדי לחיצה עם הרגל על הרפידה האחורית, מה שמאפשר להאט לעצור בקלות ממש. אפשר גם לבצע דאון היל ללא שימוש במנוע והיתרון המשמעותי בכך הוא שתוך כדי הנסיעה הסוללה נטענת מחדש. גם הבורד עצמו קיבל גישה רעננה והוא כולל חיתוכים לאורך כל צד כדי שניתן יהיה לאחוז בלונגבורד אם בנסיעה ובסליידים ואם פשוט לאחוז בעת הליכה כאשר הלונגבורד אינו בשימוש.
- הסדרה החדשה של ה-2 ZBoard מגיעה בשני דגמים: Blue (משקל: 7.3 ק”ג, טווח נסיעה לסוללה:25.7 ק”מ) ו-Pearl (משקל:8.2 ק”ג, טווח נסיעה לסוללה: 38.6 ק”מ).
- מהירות מקסימלית בדגמים החדשים: 32.2 קמ”ש.
- טווח מחיר: 1199 $ – 1399 $.
- כמו כן, הדגמים של הסדרה הקודמת ( Classic ו-Pro) עדיין זמינים לרכישה בעלות מופחת,טווח מחירים של 599 $ – 899 $.
- אתר: zboardshop.com
(5) E-go מתעשיית המטוסים והמזלט”ים אל הלונגבורד…
חברת יוניק אינטרנשיונל (Yuneec International Co) מתמחה בפיתוח וייצור מערכות הנעה למטוסים ומזל”טים, מערכות תקשורת רדיו מתקדמות וכן ציוד למצלמות אקסטרים. אז עם כל הידע והנסיון המכובד הזה החליטו בחברה שכדאי גם לפנות אל שוק התחבורה האישית ולפתח גם לונגבורד חשמלי.
חזון החברה הוא לייצר מוצרים מהפכניים שמשנים את כללי המשחק בתחום, לדוגמה, החברה מייצרת מטוסים קלים (אולטרלייט) לשימוש פרטי ושני הדגמים שלה GW430 e430, GW280 eSpyder מאפשרים לאנשים ברחבי העולם לטוס במטוס פרטי במחיר נגיש (מה שנקרא לא לעשירים בלבד).
אז אחרי שהבנו שמדובר בחברת הייטק מובילה שמייצרת מטוסים סקייטבורד חשמלי צריך להיות עבורם משחק ילדים 🙂
מפת הדרכים של החברה מבחינת מוצרים חודשים חדשים שואפת לפרוץ לתחומים חדשים ולאפשר להביא לשוק מוצרים חדשניים שנותנים ערך אמיתי ללקוחות באיכות ובמחיר ללא תחרות, הפעם כאמור הם החליטו להתמקד בלונגבורד חשמלי.
החזון שלהם הוא לשנות את הדרך בה אנשים מתניידים בסביבה אורבנית ולספק מכשיר התניידות אישי (לונבורד חשמלי) במחיר שווה לכל נפש.
שימו לב כאשר החברה אומרת “מכשיר התניידות אישי” היא מתכוונת (ואף כתוב באתר) שהלונגבורד המדובר הוא לא למשימות אקסטרים, סליידים קפיצות ועוד כל מיני, לכן גם המהירות מוגבלת ל-20 קמ”ש בלבד, פה מדובר באמת בלונגבורד עם ביצועים סולידיים כדי להגיע מנקודה א’ אל נקודה ב’ במרחב העירוני.
- מהירות מקסימלית: 20 קמ”ש
- טווח נסיעה לסוללה: 30 ק”מ
- משקל: 6.3 ק”ג
- מחיר: 699 $
- אחריות שישה חודשים או 1000 ק”מ
- אתר: e-go.com
(6) STARY BOARD הסינים מפרקים הכל ובונים מחדש…
“אנחנו רוצים לעשות מהפכה בתחום הסקייטבורד החשמלי, לשנות את כללי המשחק, הסרנו את קופסאות הבקרה והסוללה בתחתית הבורד, הוצאנו את המנוע עם הרצועה ותכננו סקייטבורד חשמלי חדש עם מנוע מובנה בתוך הגלגל.” כך מספר רקס צ’אן אחד משלושת היזמים הסיניים של Stary Board.
שלושת היזמים מגיעים מרקע של אלקטרוניקה, מכניקה והנדסת תוכנה ומאמינים שהלונגבורד החשמלי שפיתחו הינו פורץ דרך בתחום. רקס צ’אן עוסק בהנדסת תוכנה מעל 7 שנים ומלמד פיתוח ארדואינו מזה כמה שנים. היזם השני בחבורה הוא סימון קסין, מהנדס צוללות לשעבר, חובב ספורט אקסטרים והספיק לרשום כבר כמה פנטנים במהלך הקריירה שלו, והחבר האחרון בקבוצה הוא אריק וו, סקייטר בנשמה, מתמחה בהדפסות תלת מימד.
השילוב של המנוע בתוך הגלגל אכן מקורי וייחודי (למעט חברת Inboard שמציעה פתרון דומה) ומאפשר לחסוך ברכיבים ולצמצם תקלות אפשרויות. כמו כן הבורד (קרש) עשוי מפיברגלס ומיוצר בטכנולוגיה של תעשיית החלל. גם השלט מכיל מספר רב של פיטשרים כגון האצה בקלות וכן מידע אודות השימוש ומצב טעינת הסוללה.
- מהירות מקסימלית: 30 קמ”ש
- טווח נסיעה לסוללה: 15 ק”מ
- משקל: ? הם מספרים שמדובר בסקייטבורד החשמלי הכי קל שיש, אבל שכחו לציין מה משקלו…
- מחיר: 899 $
- אתר: stary.io
(7) InBoard שהמנוע בתוך הגלגל…
פרויקט ממש טרי שהתחיל באתר קיקסטרטר במאי 2015 ועד כה צבר הכנסות מעל 420,000 $ כאשר היעד המקורי היה 100,000 $ בלבד, אין ספק שהפרויקט וגישת התכנון והעיצוב של הבורד החדש יוצרת גלי אהדה רבים וציפייה גבוה לקראת שנת 2016, בה יושק רשמית דגם ה-M1 וההזמנות יתחילו להישלח.
“זרימה חלקה וחסרת עכבות” זהו המוטו בתכנון ועיצוב של דגם M1 של חברת InBoard המנועים משולבים בתוך הגלגל ועל ידי כך נחסך מקום ורכיבים וכן המהירות גבוהה מאוד, הכי גבוהה שיש ללונגבורד חשמלי להציע כיום.
צוות הפיתוח חרט על דגלו להתמודד עם כל קושי ואתגר בתכנון באופן של חתירה למצוינות, לא לחפש את הפתרון הקל אלא את הפתרון הטוב ביותר, גם אם הפתרון עדין לא קיים במקום אחר.
תחושת ההחלקה (לפי מהנדסי החברה) היא זרימה בדיוק בדומה ללונגבורד רגיל, שאינו חשמלי. במבט ראשוני דגם ה-M1 נראה כמו לונגבורד רגיל, יש לכך כמה סיבות, הראשונה לא רואים מנוע, כי הוא מובנה בתוך הגלגלים האחוריים, הסיבה השנייה היא לא רואים סוללה, זאת מכיוון שהסלולה מוטמעת בתוך הבורד (קרש) בצורה מובנית וזורמת וניתן לפירוק והחלפה ככה שאם יש לכם סוללה רזרבית אתם יכולים להגדיל משמעותית את טווח הרכיבה ואפילו לפנק את הסמרטפון שלכם בטעינה עם שקע USB מובנה.
השלט האלחוטי גם הוא לא קופח, המבנה הארגונומי החדשני מאפשר לאחוז בשלט בטבעיות כולל תפעול בצורה אינטואיטיבית שלא מסיחה את הדעת או דורשת ריכוז. הגלגלים המיוחדים שבהם משולבים המנועים ניתנים להחלפה בקלות יחסית תוך 10 שניות ללא ציוד מיוחד.
- מהירות מקסימלית: 38.6 קמ”ש
- טווח נסיעה לסוללה: 16 ק”מ
- משקל: 5.4 ק”ג
- מחיר: 1399 $ (ניתן להזמין לקראת מועד ההשקה בפברואר-מרץ 2016.)
- אתר: inboardskate.com
(8) BoltMotion (סקייטבורד חשמלי בניחוח איטלקי…)
קטן זה הגדול החדש, עזבו לונגבורד חשמלי, לורנצו וז’וספה סאלה (אב ובן מהנדסי אלקטרוניקה ורובוטיקה שמתגוררים במילנו, איטליה) מאמינים דווקא שיש לפתור את הבעיות של התחבורה העירונית של העתיד. לכן החליטו השניים לתכנן ולפתח סקייטבורד חשמלי קטן וקומפקטי (רוחב: 18 ס”מ, אורך: 60 ס”מ) המתאים לתנועה בעיר, נסיעות קצרות, סידורים וכד’. הפרויקט הטרי הושק באתר אינדיגוגו בחודש מאי 2015 וכרגע הצטברו הזמנות בסך כולל של מעל 137,000 $, 57% מעל לסכום המבוקש.
הסקייטבורד החשמלי קטן וקל משקל ומתאים לנסיעה גם בתיק הגב, כל הזמנה באתר החברה מגיעה עם תיק גב אופנתי המותאם לנשיאה של הסקייטבורד. בשלב זה ניתן לבצע באתר הזמנה מוקדמת ולקבל הנחה של 45%. מועד תחילת ההפצה עדיין אינו נקבע (לפי דעתנו יקח עוד לפחות 4 חודשים, כלומר אי שם במרץ 2016) ויש להתעדכן באתר.
- מהירות מקסימלית: 20 קמ”ש
- טווח נסיעה לסוללה: 10 ק”מ
- משקל: 4 ק”ג .
- מחיר: 769 $ (כולל תיק גב מיוחד מתנה)
- אתר: boltmotion.com
- עמוד הפרויקט באתר IndieGoGo
(9) Big Daddy, חיית הפרא של משפחת הלונגבורד החשמלי
תתכוננו לחוויה פראית במיוחד! אם אתם חובבי שטח, כנראה שזה הסקייטבורד בשבילכם, מבט מהיר ב-Big Daddy ותהיו בטוחים שניתן לנסוע איתו כמעט בכל תנאי שטח, כורכר, דשא, בחוף הים, מדרכות מכל סוג וכמובן כבישים. הלונגבורד הזה יאכל בלי מלח כל אתגר שטח שתציבו בפניו.
היזמים הם האחים דן ומאט קווין שגדלו בחווה בגולד קוסט שבאוסטרליה, הם רגילים וחיים בשטח כבר מילדות. בגיל 15 ניסה דן להשתמש במנוע של מסור חשמלי עבור סקייטבורד חשמלי שביקש לפתח, אולם הניסיון לא צלח ובזאת הסתיים הפרק הראשון בסיפור.
עם הכניסה של מנועים חשמליים לשוק בין השנים 2003-2004 החלו האחים לנסות שוב ולפתח לונגבורד שטח חשמלי.
לאחר פיתוח של כמה שנים, בשנת 2010 החלו השניים לשווק ולמכור דגמים ראשונים תחת החברה F.i.i.K . כיום האם עדיין ממשיכים במחקר ופיתוח לדגמי שטח נוספים ושיפור הקיימים (בנוסף ל-Big Daddy קיימים בקו המוצרים של החברה עוד 4 סוגי סקייטבורד חשמלי נוספים במחירים נמוכים יותר).
מצפייה בסרטונים הרבים שבאתר נראה כי מדובר על לונגבורד על סטרואידים, עם כח אדיר ויציבות טובה מאוד אשר מתאים לחובבי שטח ומאונטיין בורד שמחפשים אקסטרים, רק צריך לקחת בחשבון שכל הכח הזה בא על חשבון משקל, 23 ק”ג זה חתיכת משקל.
- מהירות מקסימלית: 35.4
- טווח נסיעה לסוללה: 16-24 ק”מ (תלוי בסוללה)
- משקל: 23 ק”ג
- מחיר: 850 $
- אתר: fiikelectricskateboards.com
(10) Metroboard (אחרון חביב והקשר לישראל…)
הסיפור של Metroboard מתחיל לפני מעל ל-10 שנים, בשנת 2003 ליתר דיוק. אילן סבר, עבר באותה תקופה בישראל כמהנדס בחברת HP, וממש במקרה פגש ברחוב דיזינגוף בת”א בחור שבנה סקייטבורד חשמלי בבית. אילן בדיוק חזר לארה”ב והחליט שהוא הולך להפוך את הגאראז’ הביתי שלו בפורטלנד לסדנה לייצור סקייטבורד חשמלי. אגב, באותה התקופה משקל של סקייטבורד חשמלי היה בסביבות ה-23 ק”ג וכל הרכיבים היו מאוד יקרים. אילן האמין כבר מהרגע הראשון שהוא יוכל לתת בראש אל מול האתגרים ולתכנן ולבנות סקייטבורד חשמלי באיכות ובעלות שווים לכל נפש.
האב טיפוס הושלם והתחיל בנסיעות מבחן בשנת 2004 וכבר אז היה במשקל קל יותר ממה שניתן היה למצוא בשוק, אבל לאילן זה לא הספיק והוא המשיך במחקר ופיתוח ובשנת 2007 החלו להמכר הדגמים הראשונים בשוק.
כיום לאחר 12 שנים, חברת Metroboard מציעה את המגוון הגדול ביותר של סקייטבורדים חשמליים החל מקטנים, בינוניים ועד ללונגבורדים גדולים.
בשנת 2012 הצטרף שחקן חיזוק לחברה, אלן שיבאטה, מהנדס מוצר מנוסה מחברת HP, השניים שעבדו יחדיו בעבר בחברת HP כעת מובילים את חברת Metroboard והפכו אותה מחברת שפועלת בגאראז’ הביתי לחברת הייטק משגשגת המייצרת סקייטבורד ולונגבורד חשמלי במחירים הוגנים.
כל סקייטבורד או לונגבורד חשמלי שבסדרת הדגמים של החברה מיוצר בארה”ב וכולל מנוע חזק של 3000 וואט, סוללה קלה שמספקת טווח נסיעה מדהים של עד כ-64.4 ק”מ, אורות אחוריים וקדמיים וכן שלט מתקדם מעוצב בסגנון של קונסולת המשחקים Wii, וכמו כן, עמיד בפני הפרעות תקשורת כגון בלוטוס או קווי חשמל. אגב, אילן עשה עליה לפני כ-3 שנים וכיום הוא מנהל את החברה מביתו שבמושב אליכין שליד חדרה, כמו כן, מידי פעם הוא מארגן רכיבות התנסות בלונגבורד חשמלי.
קצת נתונים על דגם חדש שיצא השנה: 40″ Metroboard Slim Electric Longboard – STEALTH EDITION
- מהירות מקסימלית: 32.2 קמ”ש
- טווח נסיעה לסוללה: 16 ק”מ לסוללה הפשוטה ועד ל-64 ק”מ לסוללה המתקדמת.
- משקל: 7 ק”ג עם סוללה פשוטה ו-10.5 ק”ג עם הסוללה המתקדמת.
- מחיר: 1149 $
- אתר: metro-board.com
חברים, אם הגעתם עד לפה, אז כנראה הנושא באמת מעניין אתכם 😉
החדשות הטובות הן שמדובר בכתבה ראשונה בסדרה ובקרוב נפרסם עוד מספר כתבות עומק כולל סקירה נוספת של פתרונות ההופכים כל סקייטבורד או לונגבורד רגיל שיש לכם בבית לחשמלי. החדשות הפחות טובות, הן כפי ששמתם לב המחיר והאפשרות להזמין סקייטבורד או לונגבורד חשמלי לארץ מוגבלות ביותר וכן חלק מהמוצרים עדיין בשלבי פיתוח וטרום השקה.
כל זה מעיד שהתחום נמצא בשלבים הראשונים והפועלים בו הם מסוג המחדשים (Innovators), כאשר בשנים הקרובים הולכים לשטוף את השוק סקייטבורדים ולונגבורדים חשמליים כמו פטריות אחרי הגשם. אם אתם מעדיפים קצת להמתין להתייצבות השוק זה בסדר גמור, קחו לכם לפחות שנה, אבל אם אתם מאמצים המוקדמים (Early Adopters) של טכנולוגיות זהו הרגע שלכם, יאללה בלאגן 😉 . אם הרשימה שהכנו לא מספיקה לכם, אז בכיף קבלו קישור לאתר electricsb.net המציג את כל החברות כיום המפתחות ומשווקות סקייטבורד חשמלי.
כמו כן, הנה קישור לכתבה באתר Wall Street Journal הסוקרת 3 דגמים מהרשימה שלנו (Yuneec E-Go, Evolve Carbon,Boosted Single).
ואם לא כל כך הבנתם מה כל החפירות על מחדשים, מאמצים מקדימים וכל זה, נשמח לספר שמחקרים מראים שלכל טכנולוגיה יש שלבי חדירה לקהלי היעד השונים, אם מעניין אתכם להכיר את תיאוריית “דיפוזיית החידושים” (Diffusion of Innovations) תוכלו להמשיך לקרוא על כך (בעברית, לא לדאוג…) בויקיפדיה.